Alla inlägg den 12 september 2009

Av Mulli Null - 12 september 2009 23:15

25-årskalaset idag gick BRA! 

Jag var ju faktiskt varit förutseende och tog med min shake + en påse mintchoklad att skaka ihop ifall det skulle serveras hemska smörgåstårtor. MEN..! Det visade sig vara buffé och det var så mycket gott och nyttigt att äta!

Jag åt en kycklingklubba, en liten bit fläskfilé, en bit pepparlax, allehanda grönsaker, en liiiiten tunn skiva brie.

Till maten drack jag Loka Naturell. Inget bröd.

Istället för tårta till kaffet serverades ett STOOORT fruktfat. Jag åt en halv kiwi, en slice honungsmelon, en slice papaya. Det serverades glass med hallon, blåbär och vispad grädde. Den hoppade jag över!


Känner mig nöjd! Skrattande


Nu är det dags för sista shaken för idag, lite sent då allt blivit lite förskjutet så här på lördagen, men jag tänker INTE hoppa över den! Får bli banan!

Av Mulli Null - 12 september 2009 09:54

Sitter och sippar på min morgonshake. Idag blev det jordgubb som blev frukostshaken. Sen väntar första utmaningen sen min omstart med viktminskningen, en 25-årsfest kl. 12 idag. Då jag ju äter ett mål om dagen (och dricker 3 soppor/shakes) och inte vet vad som kommer bjudas på (det är lunchkalas) så tänker jag ta det säkra före det osäkra och tar med mig en shake med choklad/mint smak. Jag är rädd att det kommer bjudas på smörgåstårtor, och det tänker jag minsann INTE äta!
Min viktminskning ska inte sabbas av sliskigheter som t ex smörgåstårtor! Då spar jag hellre mitt mål mat till ikväll när jag och maken kan laga god men nyttig mat här hemma istället. Min lillebrors tjej som är den som fyller år är superduktig att göra smörgåstårtor och jag VET hur goda de är, men de ska INTE få sabba min viktresa!


Morgonens vikt:  86.4 kg så 0.6 kg har försvunnit sen igår! Skrattande

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards