Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Dag 15 - vägningstajm...

Av Mulli Null - 22 september 2009 09:42

Ja, vad ska man säga... inte rasar jag i vikt iaf det ska gudarna veta... 


-0.5 kg blev det på vågen idag.


Jag började på 88.2 kg för 2 veckor sedan. Förra veckan 86.4 kg. 

Idag visade vågen 85.9 kg.


Börjar ju genast analysera... Jag har alltså bara gått ner 2.3 kg på 2 veckor. Iofs går jag inte på ren Cambridge-kur utan äter ju dessutom ett mål om dagen. Sen var det ju fest i lördags då jag drack alkohol... Träning (motion är det uselt med måste jag erkänna). På Cambridges hemsida står det att man på kombinerad kur ska gå ner 0.5-3 kg per vecka. Jag håller mig fortfarande inom den ramen iaf. I snitt ligger jag ju på 1,15 kg/vecka. Och 0.5 kg denna vecka ÄR fortfarande inom ramen för kombinerad kur. 


En sak som en vän påminde mig om (tack!!) förra veckan när jag inte var "nöjd" då heller  var att jag ju faktiskt har en diagnos som heter PCO-S som gör att man ofta har svårt att gå ner i vikt. Det kan vara en "tröst" i eländet och det är faktiskt det som gör att jag inte ger upp. Vad tjänar jag på det?? 


Nej, jag tänker sköta mig även i fortsättningen och kämpa vidare. Alkoholen får läggas på is(!) framöver. Då är det roligare att kanske få lite större minus på tisdagarna istället... 

 
 
Ingen bild

Cat

22 september 2009 10:08

Grattis!
Jag tycker faktiskt det är ett bra minus, jag har ju PCO´s och jag gick nog aldrig ner så mycket i snitt i veckan som du gör men så har jag också väldigt grav PCO`s.
Så eftersom du har PCO`S så är det väldigt bra jobbat.

Jag går ofta inte ner mycket alls utan får hela tiden kolla att jag inte går upp för det är så lätt när man som jag nästan har noll i ämnesomsättningen.

Och tänk 2,3 kg!! är borta och skall aldrig mer komma igen (tänk margarinpaket) det är snyggt jobbat och hur mycket har inte hänt på måttbandet?

Tycker inte du skall bli så besviken jämt utan bli glad för allt som är minus, så tänkte jag hela tiden-"Bara det inte är upp så är allt annat jättebra"

Långsamt leder också någonvart..............

Kram och grattis igen till att 2,3 kg nu är borta!

 
Ida

Ida

22 september 2009 10:30

Jamen det är ju jättebra resultat!! På min våg har jag stannat, vilket inte känns någe kul nu när jag börjat äta mat igen :( och du, PCOS är ett j-a skitsyndrom för oss som har lite krigsdepåer. I know! STOR KRAM OCH KÄMPA PÅ!

http://zinmyheart.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mulli Null - 14 augusti 2010 21:38

1 timmes rask promenad är nu avklarad! Det var LÄNGESEN jag powerwalkade, och ännu längre sedan jag gick EN timme! NÖJD!!!    10 varv runt fotbollsplanen, volleyboll- och tennisplanen, grillplatserna och lekplatserna blev det iaf.. och det ...

Av Mulli Null - 14 augusti 2010 18:39

Det var längesen jag bloggade överhuvudtaget. Nu är det dags igen. Dags för omstart av viktresa, vilket nummer i ordningen har jag ingen aning om? Det spelar egentligen inte så stor roll känner jag.   Jag har blivit mamma nu.   Jag är redo. ...

Av Mulli Null - 6 oktober 2009 20:37

Även om jag inte hinner blogga så betyder det faktiskt inte(!) att jag inte sköter mig.  Annars brukar ju tystnad betyda att det går åt skogen i viktminskningssammanhang, iaf när det gäller mig. Men så är alltså inte fallet!   Veckans vägning vis...

Av Mulli Null - 29 september 2009 17:37

Veckans vikt: 85.1 kg Fortsätter ner, men det går saaaakta... -3,2 kg på 3 veckor är inget direkt jätteresultat, men jag fortsätter att kämpa för att ge upp finns inte på kartan. Jag mår bra och tycker fortfarande att det är enkelt och gott att ...

Av Mulli Null - 22 september 2009 12:56

Imorgon är det slut på "lugn och ro" och stillasittande. Ska nämligen helt oväntat och oplanerat ut på mina andra och sista praktikperiod i 4 veckor. Kirurgmottagningen ska jag vara på och det ska bli sååå roligt och spännande!    Egentligen skul...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards