Direktlänk till inlägg 15 september 2009

Första veckovägningen avklarad

Av Mulli Null - 15 september 2009 10:57

Det blev som jag trodde inget jätteminus.

Efter en vecka på Cambridge + 1 mål mat (kvällsmål oftast) så har minskat -1,8 kg (86.4 kg). Jag har alltså stått still i tre dagar. Skäms

Känner mig halvbesviken faktiskt... dock vet jag att jag är i en viss tid i månaden där vågen ALLTID visar plus, så jag försöker att inte låta mig nedslås, utan kämpar förstås vidare!


MEN..! Måttbandet var betydligt snällare! Skrattande

-6 cm i midjan

-5 cm runt stussen


Och egentligen ÄR ju det huvudsaken. Att jag minskar i omfång. Det är ju det jag vill. Det är ju det som får mig att KÄNNA mig lättare, för det GÖR jag! Jag känner så väl att jag minskat och det är ju kanske inte så konstigt om måtten visar det. Såklart önskar man ju -5 kg på vågen också, men man kan inte få allt.. Tungan ute


Dagens morgonshake blev cappucino. Det är min favvoshake tror jag bestämt! Nu ska jag ta en kopp svart kaffe och njuta av och sätta full fart med studierna!

 
 
Ingen bild

Cat

15 september 2009 14:45

Men hjälp är ju jättebra!!!!!!
Varför sätter vi ribban så högt och tror att det skall bli sådana väldigt höga minus när -0,5 kg/veckan är "normalt" och hälsosamt för kroppen att släppa?
Jo, jag vet att man vill gå ner helst 5 kg i veckan och sedan var klar men realistiskt så fungerar ju inte kroppen så.

Tycker du skall vara MER än nöjd, och vilka minus på cm såväl som på vågen, nej sträck på dig och var stolt!
Kram

 
Ingen bild

T

15 september 2009 19:49

WOW 1.8 kilo MINUS!!!!!!

Rätt väg är det och så länge det är så är allt ok...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mulli Null - 14 augusti 2010 21:38

1 timmes rask promenad är nu avklarad! Det var LÄNGESEN jag powerwalkade, och ännu längre sedan jag gick EN timme! NÖJD!!!    10 varv runt fotbollsplanen, volleyboll- och tennisplanen, grillplatserna och lekplatserna blev det iaf.. och det ...

Av Mulli Null - 14 augusti 2010 18:39

Det var längesen jag bloggade överhuvudtaget. Nu är det dags igen. Dags för omstart av viktresa, vilket nummer i ordningen har jag ingen aning om? Det spelar egentligen inte så stor roll känner jag.   Jag har blivit mamma nu.   Jag är redo. ...

Av Mulli Null - 6 oktober 2009 20:37

Även om jag inte hinner blogga så betyder det faktiskt inte(!) att jag inte sköter mig.  Annars brukar ju tystnad betyda att det går åt skogen i viktminskningssammanhang, iaf när det gäller mig. Men så är alltså inte fallet!   Veckans vägning vis...

Av Mulli Null - 29 september 2009 17:37

Veckans vikt: 85.1 kg Fortsätter ner, men det går saaaakta... -3,2 kg på 3 veckor är inget direkt jätteresultat, men jag fortsätter att kämpa för att ge upp finns inte på kartan. Jag mår bra och tycker fortfarande att det är enkelt och gott att ...

Av Mulli Null - 22 september 2009 12:56

Imorgon är det slut på "lugn och ro" och stillasittande. Ska nämligen helt oväntat och oplanerat ut på mina andra och sista praktikperiod i 4 veckor. Kirurgmottagningen ska jag vara på och det ska bli sååå roligt och spännande!    Egentligen skul...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards